Kolmekymppinen Kaarinan keskustassa

Postitettu 12.12.2013

Kolmekymppinen Kaarinan keskustassa

loinen porukka ja hyvä ilmapiiri, mikäs siinä on viettää 30-vuotisjuhlia. Työn merkeissä, tietenkin.

Kaarinan Tilitoimisto Oy perustettiin vuonna 1983. Pyöreitä vuosia siis: 30-vuotias Turun Tilikeskus-Yhtiöiden osaava osa palvelee sekä vanhat että uudet asiakkaat tämän päivän vaatimusten mukaan.

− Olemme panostaneet huomattavasti koulutukseen. Meitä on nyt 17 ammattilaista palvelemassa asiakkaita, sopiva miksaus kokemusta sekä nuoruutta, ja kaikkia yhdistää innostus ja ammattitaito, kertoo Kaarinan tilitoimiston palvelujohtaja Kirsi Vataja.

Turku ja Kaarina eivät maantieteellisesti ole kaukana toisistaan. Asiakaspalvelussa paikallisuutta ei kuitenkaan mitata kilometreissä.

− Meillä on 30 vuotta kestäneitä ja yhä jatkuvia asiakassuhteita. Kaarinan sijainti on sekä asiakkaille että meille tärkeä. Kaarina, Turku, Raisio, Salo, Parainen ja pääkaupunkiseutu ovat kaikki käytännön tasolla sujuvasti saavutettavissa.

− Meillä on helppoa asioida, tunnemme asiakkaamme, yhteydet ovat erinomaiset ja ilmaisia parkkipaikkoja löytyy lähes toimiston ovelta. Vuonna 2009 muutimme nykyisiin tiloihin, mutta yritys on aina ollut osa Kaarinan keskustaa, mikä on iso vahvuus, Vataja kuvailee.

Kiesikatu 8

Kiesikatu 8 Kaarinassa onkin tuttu, turvallinen ja luotettava osoite useille yrityksille. Hyvä kello kauas kantaa, mikä tuo toimistolle uusia asiakkuuksia. Osansa silläkin, että ajan hermolla oleva kolmekymppinen elää vahvasti tätä päivää.

− Olemme eturintamassa soveltamassa, opettamassa ja käyttämässä sähköisiä palveluja, jotka ovat asiakkaille eduksi ja tarkoituksenmukaisia. Ilmapiiri on aina ollut se, että muutosta ei vastusteta, mutta vain parhaat palat otetaan käytäntöön.

Palvelujohtaja Vataja viittaa muun muassa Lemonsoftin ohjelmistoihin, jotka mahdollistavat entistä asiakaslähtöisemmän palvelun. Puolin ja toisin uudet käytännöt vaativat aikaa ja opiskelua. Kaarinan toimisto on koulunsa käynyt, kuten kolmekymppiseltä on syytä olettaakin.

− Uusien ohjelmien ja asioiden omaksuminen sekä käyttöönottaminen perinteisen palvelun rinnalle on teettänyt paljon töitä. Tämä on pelkästään hyvä asia ja onnistunut projekti, joka jatkuu.

Työntekijöitä Kaarinan toimistossa on yhteensä 17. KLT-tutkinnon suorittaneita asiantuntijoita heistä on peräti kahdeksan. Mutta mikä sitten on palvelujohtajan tärkein tehtävä?

− Oikeat työt oikeille ihmisille, jotta homma toimii ja laatu säilyy, vastaa Vataja.

Voisiko sitä paremmin tiivistää? Onnittelut merkkipäivän johdosta joka tapauksessa!

− Kiitos! Työn merkeissä juhlitaan.